זמר מקצועי צריך הרבה יותר מאשר כשרון טבעי, איכות קולית, כישורים מוזיקליים ומזל טוב כדי להצליח בעולם
המוזיקה. בואו לגלות מה הם הכישורים וההרגלים שעומדים מאחורי הצלחה מקצועית ואישית של זמרים. את ההרגלים והכישורים האלו ניתן לפתח בכל שלב בקריירה אך עדיף להתחיל כבר בתקופה ההכשרה שלכם.
בשביל כבוד צריך לעבוד נכון? אז הנה הם כמה מהרגלים והכישורים המומלצים:
שמירה על זמנים ודיוק – אם אתם מקדימים ב 5 דקות אתם בעצם כבר ב 10 דקות איחור. חשוב להגיע לחזרה ולהופעה מספיק זמן כדי להתחמם, להתאקלם בסביבה החדשה, להתרענן, להגיד שלום לצוות שלך, לבדוק את העלייה לבמה, את מערכת ההגברה (במידה וצריך אותה ובמידה שכבר עשית סאונד בלאנס עוד קודם לכן) ולא לנחות לתוך חזרה או הופעה כשאתם עוד מתנשפים מהדרך. זה לא נראה ובדרך כלל גם לא נשמע טוב. עדיף שעה אחת קודם.
הכנה וסדר – תצטיידו בתווים/מילים/אקורדים גם אם אתם מכירים את השירים בעל פה. בואו מסודרים לחזרה ולהופעה ואם אפשר אז גם מריחים טוב. תביאו כלי כתיבה – עדיף עיפרון כדי לסמן שינויים, נקודות ציון, חזרות מוזיקליות, קיצורים וכו’. מה שלא נכתב וסומן סביר שישכח עד לחזרה הבאה. לטעות פעם ראשונה, מילא, פעם שנייה, כבר קצת טיפשי ופעם שלישית – אופסס כבר לא בטוח שמשהו ישמח לעבוד איתכם שוב.
ידיעה ושליטה בחומר/רפרטואר המוזיקלי – אתם מכירים את היצירות ועדיף בע”פ, מבינים על מה אתם שרים, בניתם לכם בראש סיפור שאותו אתם תספרו לקהל שלכם, מתאימים את הנשימות למשפטים המוזיקליים, שולטים בדינמיקה, בדיקציה (הגייה), עברתם על השירים כמה פעמים ועל חלקים קשים יותר מהם באותו יום של החזרה וההופעה. גם אם יעירו אתכם באמצע הלילה, תוכלו לשיר את השיר בעל פה.
הלך רוח ואדיבות – מקצועיות מתבטאת בהלך רוח, בנעימות, בנימוס ובהוקרה כלפי אנשים שמבצעים איתכם את המוזיקה, שמלווים אתכם, שמנצחים עליכם, שמכינים לכם את הבמה, שמאירים עליכם, שמגבירים את קולכם, שמנקים את מרחב השהיה שלכם בחזרה ובהופעה. מקצועיות מתבטאת בחלקים הפחות נראים לעין ובדרך כלל קשורה לגישה שלכם ולצורה שבה אתם מתנהלים ולא רק לרמת הביצוע המוזיקלי שלכם. פירגון ומילה טובה פה ושם עושים את ההבדל.
נכונות לשיתוף פעולה– הראו רגישות כלפי מוזיקאים אחרים, פתיחות לרעיונות חדשים וגמישות. יש מעט מאד סובלנות כיום לDWA ( Divas with Attitude). גם אם אתם משוכנעים שאתם בעלי הרעיונות הנכונים והמקוריים ביותר, הקשיבו לאחרים ולימדו מה יש להם לומר. זכרו, מוזיקה היא ביסודה שיתוף פעולה של מלחינים, משוררים, מבצעים והקהל.
אחריות אישית על האנרגיה שאתם מביאים – זכרו הופעה או חזרה אורכה בין 5 דקות ל 3 שעות בערך. הזמן שחלקת עם מוזיקאים אחרים יישאר בזיכרונכם עוד יותר מהזמן שביליתם יחד על הבמה. חשבו איזה מצב רוח אתם מביאים לחזרה ולהופעה, איזו אנרגיה אתם מחדירים. שימוש בהומור ובקלילות תמיד עוזר. ספרו בדיחה טובה, זה תמיד עוזר.
הימנעות מרכילות – ביקורת שאינה נאמרת פנים מול פנים. צרו את זה כחוק בל יעבור. אם אין לכם משהו חיובי להגיד על מישהו, מוטב שלא תגידו אותו בכלל. ואם באמת חשוב לכם להעיר למישהו אחר. מצאו זמן מתאים להגיד מה שחשוב לכם פנים מול פנים בצורה שתתרום לאדם האחר ותשאיר אותו בהרגשה שהוא יכול לעשות משהו כדי להשתפר ואל תעשו למישהו מה שלא הייתם רוצים שיעשו לכם.
מוניטין מתבסס על הרושם שאתם עושים על אחרים, על הגישה שלכם, על ההתנהגות החברתית והמקצועית שלכם ואותם מאד קשה לשנות. אף אחד לא רוצה לקבל תווית של המאחר הפתולוגי,
או זאת עם האגו הגדול, או זה שחושב את עצמו. אתם רוצים שימשיכו לרצות לעבוד איתכם, ללוות אתכם, להקשיב לכם. תשקיעו בפיתוח גישה חיובית כלפי הסובבים אתכם ובמקצועיות שלכם וכך ייווצר לכם מוניטין של אדם שכולם
רוצים לעבוד איתו.
0 תגובות