מסלול המראה לקריירה מקצועית
אל תלכו להיכן שהדרך מובילה. לכו היכן שאין דרך, ותשאירו עקבות – הפילוסוף ראלף וולדו אמרסון
מסלול המראה לקריירה מקצועית
אתם שרים כבר כמה שנים, אולי הייתם במגמת מוזיקה בתיכון, להקה צבאית או יודעים שהכיון והרצון שלכם הוא להיות זמרים מקצועים. או שהרצון שלכם להפוך את השירה למקצוע מגיע מכל סיבה אחרת, אז קודם כל, רוצה לברך אתכם על ההחלטה. או לפחות על זה שאתם חולקים איתי תשוקה עזה שהיתה בי מאז שאני הייתי בת 12.
אין דבר מלהיב יותר מלעשות את הדבר שאתם הכי אוהבים ולהקדיש לו את מלוא תשומת הלב והאנרגיה. כדי להפוך להיות זמרים מקצועיים, אתם כבר מסכימים שלא מספיק שיהיה כשרון ווקאלי נדיר או סגנון שירה שאין לאף אחד אחר. מדובר בפיתוח טכניקה קולית יציבה ואמינה שתשרת אתכם גם בימים שהכשרון הטבעי לא ממש נגיש לכם. באלפי ההדרכות שבהן צימחתי וטיפחתי זמרים מגיל העשרה עד שהפכו לזמרים מקצועיים פיתחתי שיטות עבודה יעילות שעוזרות למי שנחוש להשקיע עבודה, זמן ואנרגיה לעלות לבמה פעם אחר פעם ולהרגיש שהם יכולים לסמוך על עצמם ועל קולם להיות במיטבם.
אם אתם מוכנים להרפתקאה – אני אתכם ומבטיחה לעזור לכם לממש את הרצון שלכם להפוך מאנשים ששרים לזמרים מקצועיים.
כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו – הרב שלמה קרליבך ואני אומרת – כל מה שזמר צריך זה מישהו אחד שיקשיב לו.
אתם תעלו לבמה
כשאתם בטוחים ומודעים ליכולות שלכם ובהרגשה של נצחון
אתם תשירו
גבוה יותר, חזק יותר, נכון יותר ובהתאם למה שהסגנון של המוזיקה דורש
אתם תדעו בבטחון
מה עוזר לכם להפיק מעצמכם ומקולכם את המקסימום
אתם תגלו
את הכייף הגדול הזה לקום כל בוקר ולדעת שהיום שרים
מחיר השרות: סדרת מבוא כוללת 10 מפגשים ב 2990 ש”ח
שעור יחיד במחיר 330 ש”ח
אשמח לשמוע מכם
שרון לוי, תלמידה של רותי במרכז המוזיקה רעננה בין השנים 2015-2019
מקבץ קטעים מתוך קונצרט תלמידיה הצעירים של רותי בקונסבטוריון רעננה
נעמה רוזנבלט – תלמידתה של רותי במשך 7 שנים בתחום מחזות זמר, סול ופופ
רותי חלבני במועדון מיילסטון עם גיל פקר, אסף חכימי
נעמה רוזנבלט ויעל אלעני מתלמידותיה של רותי במרכז המוזיקה רעננה
עפרי טרינין התחילה ללמוד עם רותי שירה קלאסית לפני שנה וחצי והתקבלה לתכנית המצויינות של משרד החינוך
קורסים דיגיטליים במתנה
קורס דיגיטלי במתנה
לזמרים מקצועיים וחובבים
איך להשתחרר מחיקויים ולמצוא את עצמך בשיר?
כדי להשתחרר מחיקויים של אחרים, צריך קודם כל למצוא דרך להיות מקוריים ולהביא משהו מיוחד משלכם. בואו לגלות שיטה איך לגשת לכל שיר ולהוסיף לו את הטאצ' המיוחד שלכם.
שאלות ותשובות
אחד הדברים שלמדתי מנסיון של אלפי שעות שעורי פיתוח קול שלמדתי ולימדתי, זה שמי ששואל שאלות, מכון את עצמו בצורה מדוייקת לעבר המטרות שלו ובדרך כלל משיג אותן.
איך יודעים אם מורה לפיתוח קול הוא נכון לי?
שאלה מעולה ועליה כתבתי ספר שלם בשם How to choose your singing teacher אבל כאן בקיצור אענה שבחירה של מורה היא כמו כל בחירה אחרת שיש לה השלכות לטווח ארוך. קודם כל חשוב שתהיה כימיה בינכם ושיהיה לך/ם נעים להיות במחיצת המורה ותרגישו איתו/ה בטוחים. דבר שני, אם אתם לא רואים התקדמות תוך 3 חודשים בהנחה שאתם את שלכם עשיתם, התאמנתם בבית, הגעתם לשעורים שלכם ונתתם אמון בתהליך, אז עשו שיחה עם המורה ותבדקו למה אין התקדמות. במידה ואין לכם תשובות מספקות, חשבו אם נכון לכם להמשיך בתהליך הזה עם אותו/ה מורה. דבר שלישי, אתם צריכים להרגיש שהיחס מכבד, מעצים ולא מדכא או משפיל מצד המורה כלפיכם. המורה לא חייב לאהוב את הקול שלכם או לחשוב שאתם נפלאים אבל צריכה להיות לכם הרגשה של ‘חממה’ ושל מקום אוהד, מצמיח, מעודד ורגיש כלפיכם. יש תלמידים שמחפשים מורה קשוח כי זה מה שמוציא מהם את המקסימום ויש שדווקא הרגשה של ריפוד ורכות מצד המורה, היא הכי טובה להם. כשאתם יודעים אלו התנאים האופטימלים שלכם לצמוח, חפשו אותם ותנו לכל מורה ולעצמכם הזדמנות של לפחות 3 חודשים כדי לברר אם אותו/ה מורה הוא אכן בשבילכם.
מאיזה גיל אפשר ללמוד איתך פיתוח קול?
התשובה פשוטה מאד: אם מדובר בילדים אז מהגיל שלילד יש יכולת ללמוד, לתרגל, להפנים תרגילי פיתוח קול. אם יש לך ילדה בת 8 והיא בוגרת ועצמאית ללמוד ולשיר, אין מניעה להתחיל גם בגיל כזה צעיר. בדרך כלל אני מלמדת מגיל 10 ומעלה וחושבת שזה גיל שאפשר כבר להפיק הרבה יותר משעורי פיתוח קול ולראות תוצאות מרשימות בזמן קצר.
אני רואה שאת זמרת אופרה, האם את מלמדת גם סגנונות שירה אחרים?
כן, בוודאי. אני אכן זמרת אופרה במהותי ובנסיוני אבל ב 15 שנים אחרונות, אני מתמחה בהוראת פיתוח קול בסגנונות עכשווים כמו פופ, ג’אז, מחזות זמר, בלוז וסול. הבנתי כבר מזמן ואולי מטעויות שעשו איתי ושאני עשיתי בתחילת דרכי שאין One Size fits all ושכל סגנון שירה דורש התייחסות אחרת. אני שמחה להגיד שהשקעתי את מיטב כספי וזמני להשתלם בקורסים עם מיטב המנטורים בתחום פיתוח הקול בעולם ולמדתי את כל מה שמורה צריך כדי ללמד בסגנונות העכשווים. היתרון שלי הוא שאני יכולה לשאול מהטכניקה הקלאסית שלי מרכיבים שמתאימים גם לשירה עכשווית ושואבת מהקלאסיקה בדיוק את מה שצריך כדי שהתלמידים שלי יקבלו כלים מטכניקות רב תחומיות ויגיעו לתוצאות מרשימות בזמן קצר.
אני גרה רחוק מאזור המרכז, האם את מלמדת באונליין, בזום, בסקייפ?
הוראה ולימוד אונליין מאד מוכרים לי ויש לי איתם נסיון גם כתלמידה וגם כמורה. כמובן שעדיף ללמוד במרחב פיזי אבל לא רק. אני מציעה גם לתלמידים שגרים קרוב אליי לשלב שעורים פיזיים עם שעורי אונליין כשצריך לשמור על רצף לימוד.
למזלי הייתי בין הראשונות שהתאימה את הסטודיו שלה לעבודה מרחוק והמפגש עם ימות הקורונה, היו לי קלים יותר מאשר למורים אחרים. שמחתי לייעץ ולהסביר ולנגיש את ההוראה בזום ובסקייפ לתלמידיי ולמורים לפיתוח קול שהיה להם לא קל לעשות את המעבר.