בין תלות לעצמאות – מהם השלבים שעל זמרים לעבור בדרך למקצוענות

 

בין תלות לעצמאות – מהם השלבים שעל זמרים לעבור בדרך למקצוענות?

אם מצאתם את עצמכם במסע הקול שלכם תלויים לגמרי במה שיש למורה שלכם להגיד, חוששים לעשות צעד בקריירה שלכם מבלי לקבל אישור מהמורה שלכם.

או להפך, הייתם אלו שתמיד מחליטים וקובעים איך ומה תלמדו ומרדתם בכל מורה או סמכות שלמדתם איתה. אנחנו מניחות שהשיחה הזאת כאן תהיה שווה את הזמן שתקדישו להקשיב לה.

בשיחת הקוראות בקול שהוקלטה ביום העצמאות, שוחחנו תמי קצין ואני רותי חלבני על מצבים שבהם זמרים עוברים מתלות לעצמאות כחלק מההתפתחות המקצועית שלהם. העלנו רעיונות לאיך קוראת העברת הסמכויות ההדרגתית הזאת או כפי שקוראים לה – האצלת סמכויות, בין המורה לתלמיד במשך השנים.

עוד דיברנו על הנטייה של מורים לפיתוח קול לתת ביקורת יתר, לדבר הרבה בשיעור ולהסביר אנטומית כל תהליך שקורה. האם ‘הדברת’ הזאת יכולה לבוא על חשבון העשייה עצמה והחוויה שתלמיד יכול להפיק מהשיעור?

איך מגיעים לאיזון העדין הזה שבו עצמאות מתפתחת ומאפשרת ללומדים לשיר, לבחור מה נכון להם ובאיזה קצב. איך תלמידים לומדים כבר מגיל צעיר, לקחת אחריות על החלק שלהם בתהליך הלימוד על גופם, קולם ועל בחירת הרפרטואר שלהם. איך בסופו של תהליך הלמידה וכשהזמר מוכן לצאת לעולם הגדול, הוא תמיד יכול לחזור ולהעזר במורה מבלי להיות תלוי בו/ה?

כל אלו ועוד הרבה רעיונות תמצאו בשיחה הזאת כאן.

אז יאללה, קחו קפה, תה צמחים או בירה טובה ותקשיבו לקוראות בקול

אשמח לשמוע מכם

עקבו אחרי ברשתות החברתיות

צור קשר

0 תגובות

שלח תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Pin It on Pinterest

Share This
דילוג לתוכן